در چه ساعاتی بهتر است ورزش نکنیم؟


یک متخصص پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه ورزشکاران باید حتی الامکان از انجام تمرینات شدید در ساعات 10 تا 3 بعدازظهر خودداری کنند گفت: بهتر است ورزشکاران 15 تا 20 دقیقه قبل از گرم کردن و سرد کردن بدن خود حدود 250سی سی آب مصرف کنند.
   دکتر مریم ابوالحسنی درباره ورزشکاران مخصوصا دونده ی استقامتی و فوتبالیست ها که بیشتر دچار گرما زدگی می شوند افزود: ورزشکارانی که مسابقات را در شرایط آب و هوایی گرم برگزار می کنند، بایستی قبل از شروع مسابقه، خود را با شرایط آب و هوایی وفق دهند، این عمل باعث می شود بدن ورزشکار به گرما عادت کند.


وی ادامه داد: ورزشکاران باید ابتدا تمرینات کوتاه مدتی انجام دهند و به تدریج در طی دو هفته مدت آن را افزایش داده، حتی الامکان از انجام تمرینات شدید در ساعات 10 تا 3 بعدازظهر خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه ورزشکاران باید در حین انجام تمرینات به مقدار کافی آب و مایعات بنوشند یادآور شد: بهتر است ورزشکاران 15 تا 20 دقیقه قبل از گرم کردن و سرد کردن بدن خود حدود 250 سی سی آب مصرف کنند، همچنین برای جبران املاح بدن خود از نوشیدنی های ورزشی که املاحی مانند سدیم، پتاسیم، پروتئین و نمک هستند استفاده کنند تا املاح از دست رفته بدن را جایگزین کنند.

این متخصص پزشکی ورزشی احساس سرگیجه، اختلالات قلبی و کاهش سطح هوشیاری را از مهمترین علائم گرمازدگی عنوان کرد و افزود: این علایم چنانچه سریعاً تشخیص و درمان نشود باعث مرگ فرد می شود.

دکتر ابوالحسنی عملی ترین روش کنترل مقدار آب بدن را توجه به رنگ ادرار دانست و گفت: چنانچه رنگ ادرار پررنگ باشد ورزشکار دچار کم آبی شده است، باید یک‌و نیم برابر به میزان آب از دست رفته بدن خود، معادل 1.5 برابر آب مصرف کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.